Starostwo Powiatowe w Pszczynie Przyjaznym Urzędem
Powiat | 03.07.2018, 09:11 |
28 czerwca w Sali Rudniewa Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyła się uroczysta Gala IV edycji Konkursu „Przyjazny Urząd”. Wyróżnienie otrzymało m.in. Starostwo Powiatowe w Pszczynie.
Kapituła Konkursu przyznała wyróżnienie na okres 12 miesięcy urzędom administracji publicznej, które odznaczają się szczególną jakością usług na rzecz klientów, innowacyjnością, kreatywnością i nowoczesnością. - Decyzja Kapituły poprzedzona była wnikliwą analizą aplikacji konkursowych, której dokonał zespół złożony z naukowców specjalizujących się w problematyce administracji publicznej i zarządzania publicznego - wyjaśnia Kamila Przeniosło, dyrektor konkursu. W trakcie Gali dokonano oficjalnego ogłoszenia wyników i wręczenia Znaków Jakości „Przyjazny Urząd” wszystkim wyróżnionym jednostkom.
Starostwo Powiatowe w Pszczynie otrzymało w konkursie aż dwa wyróżnienia - „Znak Jakości - Przyjazny Urząd 2018” oraz wyróżnienie nadzwyczajne „Innowacyjny Urząd”, które kapituła przyznała za wdrażanie zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań w świadczeniu usług publicznych.
- Od lat sukcesywnie doskonalimy urząd pod kątem obsługi klienta. Najważniejsze dla nas, żeby mieszkańcy opuszczali starostwo ze świadomością, że ich sprawa została załatwiona rzetelnie i sprawie. Bardzo cieszymy się ze zdobytego wyróżnienia, bo to pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku - mówi starosta pszczyński, Paweł Sadza. - W miarę możliwości wprowadzamy innowacje, które usprawniają funkcjonowanie urzędu. Posiadamy m.in. system e-kolejkowy, pozwalający zarezerwować miejsce w kolejce, usługę bezpiecznych płatności internetowych, umożliwiającą szybkie i wygodne wnoszenie opłat związanych z obsługą prac geodezyjnych i kartograficznych w ramach portalu WebEWID czy możliwość elektronicznego załatwienia sprawy za pomocą ePUAP. Szczególną uwagę zwracamy też na niepełnosprawnych mieszkańców naszego powiatu. Do ich dyspozycji jest m.in. winda, punkt Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności, tłumacz języka migowego, czy ostatnio zamontowana pętla indukcyjna wspomagająca działanie aparatów słuchowych - wymienia starosta.
Zgodnie z regulaminem Konkursu „Przyjazny Urząd”, ocena merytoryczna aplikacji każdego urzędu przebiegała dwuetapowo. W ramach etapu pierwszego (aplikacyjnego) uczestnika konkursu oceniało niezależnie od siebie dwóch członków Kapituły Konkursu: ekspert wewnętrzny oraz ekspert zewnętrzny. Każdy z ekspertów przyznawał uczestnikowi konkursu od 0 do 30 punktów, co oznaczało, że w ramach pierwszego etapu oceny certyfikowany urząd mógł otrzymać łącznie maksymalnie 60 punktów.
Do etapu drugiego oceny merytorycznej dopuszczeni zostali wyłącznie uczestnicy konkursu, którzy w ramach etapu pierwszego uzyskali łącznie co najmniej 40 punktów. Następnie, w ramach etapu drugiego (weryfikacyjnego) każdego uczestnika konkursu poddano dodatkowej, uzupełniającej ocenie, której dokonał ekspert wewnętrzny Kapituły. Celem oceny weryfikacyjnej było uzupełnienie i sprawdzenie informacji przedstawionych w kwestionariuszu konkursowym. W ramach etapu drugiego procedury konkursowej ekspert wewnętrzny przyznawał uczestnikowi od 0 do 50 punktów. Najlepsi z najlepszych, a zatem urzędy wyróżnione najwyższą liczną punktów, odebrały certyfikaty „Przyjazny Urząd”, a także pamiątkowe statuetki.
Organizatorem gali był Quality Institute z Katowic.
powiat pszczyński
pako