Zamiast stania w korkach, będzie przejazd przez rondo pod DK 1

Rondo pod DK 1 i nowe przejście

Pszczyna30.11.2016, 11:45

GDDKiA ma już wariant preferowany budowy węzła na DK 1, przy Kauflandzie w Pszczynie. Pod „jedynką” zostanie wybudowane rondo. Do wyburzenia będzie 17 budynków.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę węzła na DK 1 przy skrzyżowaniu z ul. Męczenników Oświęcimskich zamiast świateł. Ma to usprawnić ruch na tym odcinku (choć trwa budowa innych świateł na „jedynce”, kilkaset metrów dalej – na skrzyżowaniu z ul. Hallera).

Pod uwagę brano cztery warianty budowy węzła. W tym preferowanym (to wariant nr 4) trasy DK 1 oraz drogi wojewódzkiej pokrywają się ze stanem obecnym. Jakie są podstawowe założenia inwestycji w myśl tego wariantu? - Droga krajowa przebiega wiaduktem nad drogą wojewódzką. Na dojazdach do wiaduktu droga przebiega w nasypie umocnionym murami oporowymi z gruntu zbrojonego. Skrzyżowanie dróg w dolnym poziomie ukształtowano jako rondo jednopasowe z bypassami dla prawoskrętów po stronie południowo-wschodniej i północno-wschodniej. Po stronie południowo-zachodniej został wydzielony z jezdni ronda pas dla pojazdów skręcających w prawo – tłumaczy Marek Prusak z katowickiego oddziału GDDKiA.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pod „jedynką” najprawdopodobniej powstanie więc rondo, które umożliwi w tym miejscu wjazd na DK 1 oraz wyjazd z DK 1 bez stania na światłach. W wariancie preferowanym przewidziano też wykonanie nowego przejścia podziemnego w miejscu starego wraz z dojściami dla pieszych i ciągami pieszo-rowerowymi. W grę ma wchodzić też rozbiórka dziewięciu budynków mieszkalnych oraz rozbiórka ośmiu innych budynków (najprawdopodobniej głównie tych przy ul. Brzechwy oraz przy ul. Reymonta).

GDDKiA podkreśla jednak, że ostateczna decyzja co do wyboru wariantu jeszcze nie zapadła. - Nie została jeszcze wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która wskaże wariant do realizacji – przyznaje M. Prusak. Terminy i koszt realizacji inwestycji będą znane po opracowaniu projektów budowlanych, wykonawczych oraz kosztorysów inwestorskich. Wcześniej mówiło się nawet o 20 mln zł.

 

Reklama

Reklama

pako

T G+ F

Zobacz także

Przez węzeł na DK 1 stracą swoje domy?
Przez węzeł na DK 1 stracą swoje domy?
Firma z Krakowa wykona dokumentację węzła na DK-1
Firma z Krakowa wykona dokumentację węzła na DK-1
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"

Komentarze:

voyager one 2016-12-05 godz. 12:54
Pszczynie potrzebne jest kompleksowe rozwiązanie, tak jak już ktoś wcześniej napisał na odcinku co najmniej Studzienice- Goczałkowice, ale z możliwością dalszej rozbudowy o kolejne miejscowości do S1 w BB. Jedno rondo sprawy nie załatwi, podobnie jak ta pseudo-obwodnica, na której to nawet węźle nie można wykonać manewru zawracania nie wspominając o idiotycznym ustawieniu świateł Czarkowie. Pszczynie potrzebna jest obwodnica, której nie ma. Potrzebne są zjazdy na drogi wojewódzkie zarówno w kier. Oświęcimia ale i Bierunia, Strumienia, Jastrzębia oraz do centrum z przejazdem pod lub nad torowiskami. Potrzeba jednego solidnego kompleksowego rozwiązania a nie szarpania się co rusz z jakimś skrzyżowaniem czy nowymi światłami. Zresztą... od lat Pszczyną rządzą nieudacznicy.
9CRC76 2016-12-03 godz. 11:24
od mniej wiecej "dzidy"do instalbudu -droga nad drogą-droga na palach i wtedy ma to sens bo tranzyt poleciałby górą a Ci co musz wjechac do Pszczyna czy kier Oświecim pojechali by dołem - po staremu i wtedy było by okej inne rozwiazania to wyrzucona kasa i rozwiazanie chwilowe
do DDD 2016-12-01 godz. 17:45
Nie ma sensu bo nikt nie zagwarantuje że dalsza część przebudowy będzie np. za rok. Równie dobrze może być za 10 lat lub wcale.
DDD 2016-12-01 godz. 12:59
Z tego co wiem koncepcja zakłada również tunel pod torami i umożliwi bezkolizyjny wjazd na DK1 od centrum Pszczyny oraz drogi na Oświęcim oraz znacząco ułatwi funkcjonowanie planowanego węzła przesiadkowego. Zgadzam się, że powinniśmy walczyć o całościową przebudowę DK1. Nie zgadzam się, że ta inwestycja nie ma sensu.
wiktor 2016-12-01 godz. 10:08
TYLKO PRZEBUDOWA DK1 NA ODCINKU PIASEK-PSZCZYNA-GOCZAŁKOWICE [ podobnie jak w Tychach ] ma sens . Inne rozwiązania ro strata czasu , pieniędzy i ludzkie tragedie !
do BS 2016-11-30 godz. 23:01
Ale teraz nadeszły rządy które również za inteligencją nie przepadają.
CS 2016-11-30 godz. 22:59
Jeżeli gmina na coś do powiedzenia to powinna zablokować budowę. A nie przyklaskiwać. Już ściubiono na ekranach a teraz ta przebudowa.
BS 2016-11-30 godz. 22:55
Same odszkodowania za wyburzenia i spadki wartosci gruntów i pozostałych budynków mogą sięgnąć 20 milionów. Dobra kancelaria uzyska takie odszkodowania. Gdzie tu sens i logika. Jakaś straszna bzdura. Jak zawsze ludzie nie mają nic do powiedzenia. A obwodnicę zbudować nie łaska aby naprawić tę krzywdę wyrządzoną przez tow. Grudnia który nienawidził inteligencji.
A.Skwara 2016-11-30 godz. 22:45
Jaki to ma sens jeśli kilkaset metrów przed i za rondem są światła. Szkoda pieniędzy i ludzi. Żadne odszkodowania nie pokryją wyburzeń jak i spadku wartości pozostałych domów. A korki dalej będą. Jeśli by zrobiono tak jak w Tychach Ale do samego Bielska to wtedy miałoby to sens.
treść:
autor:

SQL: 20