Pszczyna: Nie wiszą za darmo
15.05.2007, 16:57 |
Nic za darmo – to twierdzenie wydaje się w dzisiejszych czasach aktualne. No i u nas w mieście, gdzie człowiek się nie obejrzy tam płaci.
Ostatnio straż miejska odwiedza pszczyńskich przedsiębiorców, przypominając o opłatach za ekspozycję reklamy przed swoimi budynkami. Na razie przypomina, czyli stosuje standardowe upomnienie. Jednak gdy upomniany sklepikarz nie uiści opłaty, a reklamy nie ściągnie z pewnością będzie biedniejszy.Najpierw o 20 zł, potem stawka za mandat może podskoczyć nawet do 500 zł. - Te 20 zł ma skłonić właściciela reklamy do działania, czyli do zapłacenia – dowiadujemy się w Straży Miejskiej. Jak przyznają, tego typu interwencje do tej pory nie były częste. Od pewnego czasu uległo to zmianie, odkąd za sprawę wzięli się wspólnie z wydziałem gospodarki komunalnej w pszczyńskim UM.
W wydziale dowiadujemy się, że opłata za „zajęcie pasa drogowego”, którego zarządcą jest gmina Pszczyna, wynosi 10 gr za mkw za dzień. Jeżeli reklama jest dwustronna, trzeba zapłacić podwójnie. Ustawa o drogach publicznych daje samorządowcom wolną rękę w ustaleniu stawki. Te 10 gr weszło w życie dwa lata temu i jest obniżeniem stawki z 2004 roku.
Kto sprawy nie uregulował, musi złożyć do UM wniosek. Z uzyskaniem zgody nie ma żadnego problemu. Chyba że szyld chcemy zawiesić na zabytkowym budynku. Wtedy konserwator zabytków musi się zgodzić. Przedsiębiorca będzie też musiał ustalić z konserwatorem wzór reklamy. Stawka za dzień pozostaje ta sama.
Akcja już ma odzew. W wydziale gospodarki poinformowano nas, że właściciele zaczynają się pojawiać w Urzędzie, by uregulować płatności...
agw/łap