Daisy będzie promować Pszczynę

04.04.2012, 13:49

Pszczyna

Książę pszczyński Bolko Graf von Hochberg był gościem wczorajszej konferencji prasowej w pszczyńskim ratuszu, podczas której została przedstawiona strategia promocji Pszczyny na lata 2012-2014.


To babka księcia, księżna Daisy von Pless ma być znakiem rozpoznawczym naszego miasta. Tak zdecydował zespół, który pracował nad stworzeniem strategii promocji Pszczyny, o czym piskaliśmy już na naszym portalu.
- Pszczyna jest zdecydowanie marką premium na tle innych miast województwa śląskiego. Poszukiwaliśmy unikalnej cechy sprzedażny, która będzie elementem wiodącym. I nie musieliśmy szukać daleko. Dla nas tym elementem stała się księżna Daisy – mówi dr Ryszard Lenc z firmy Business Consulting, która opracowała strategię.

- Udało się jednak stworzyć strategię, która docelowo przez najbliższe lata będzie naszym drogowskazem, kamieniem milowym do tego, aby Pszczyna miała jedną, spójną strategię wizerunkową. Dziękuję księciu, którego zgoda na wykorzystanie pewnych elementów tej strategii była kluczowa – mówił burmistrz Pszczyny, Dariusz Skrobol.
Książę Bolko do Pszczyny przyjechał w towarzystwie swojej żony oraz przyjaciół z Krakowa, hrabiego i hrabiny Rostworowskich, którzy od wielu dziesięcioleci zajmują się biografią księżnej. - Księżna Daisy była jedną z wielu kobiet w rodzie Hochberów, ale to ona stała się bardzo popularna. Możemy używając wizerunku Daisy stworzyć coś wyjątkowego, co będzie symbolem Pszczyny – mówił książę Bolko Graf von Hochberg.

Zespół, który pracował nad strategia dokonał wizualizacji loga Pszczyny, do którego zostało dodane hasło Pszczyna Perła Księżnej Daisy. Opracowano także znak „logino” - z symbolem stokrotki (Daisy z ang. znaczy stokrotka) który będzie wykorzystywany na masowych polach eksploatacji.

Na postać księżnej Daisy stawia nie tylko Pszczyna, ale także Wałbrzych. Kilka dni temu została powołana do życia fundacja imienia księżnej. Plany fundacji to m.in. urządzenie multimedialnego Muzeum Księżnej Daisy oraz organizacja obchodów 2013 roku jako Roku Księżnej Daisy (140 rocznica urodzin i 70 rocznica śmierci księżnej).

Założenia pszczyńskiej strategii
Projekty promocyjne „Daisy” dla marki Pszczyna to m.in.

- powstanie Fundacji im. Księżnej Daisy, która zajmie się wspieraniem młodych, lokalnych talentów/twórców
- szlaki turystyczno-sportowe na terenie gminy Pszczyna, na których znajdą się „perły księżnej Daisy” w postaci: tablic, elementów małej architektury, przedmiotów stanowiących atrapy rzeczy należących do Daisy, z którymi związana będzie jakaś historia
- trasy historyczno-rekreacyjne na terenie miasta i w Parku Pałacowym (w przestrzeni Starówki warto zaproponować kilka tras pieszych, które przybliżą mieszkańcom
i turystom historię Pszczyny, a także wątek rodu Hochbergów)
- pokazowa lekcja z Księżną Daisy w szkołach w Pszczynie i regionie
- „na Zamku z Księżną Daisy” - to nazwa propozycji nowego produktu w ramach obecnej oferty Zamku. Taka trasa zwiedzania obejmować będzie w głównej mierze wątki związane z postacią Księżnej.
- „Daisy Days” - wydarzenie o skali i randze, jakiego dziś w Pszczynie nie ma, zakłada włączenie różnych wydarzeń artystyczno-kulturalnych pod jedną markę, którą tworzy wizerunek księżnej Daisy. Formuła zakłada 2 (3)-dniowe wydarzenie o rozgłosie ogólnopolskim. Będzie integrować dotychczasowe imprezy, jakie mają miejsce w Pszczynie: Festiwal Księżnej Daisy, Nocna Gra Miejska, Majówka Konna. Dodatkowe przedsięwzięcia to np.: warsztaty i pokaz mody, zlot starych rowerów na Rynku, festiwal filmów kostiumowych w ramach kina plenerowego, wystawy multimedialne w przestrzeni miejskiej, happening teatralny na Starówce/w Parku, festiwal plakatu/fotografii
- linie upominków/gadżetów promocyjnych
- produkty spożywcze/gastronomiczne Księżnej Daisy - do realizacji tego pomysłu zaproszeni zostaną lokalni przedsiębiorcy, którzy wytwarzają produkty spożywcze, lub prowadzą biznes gastronomiczny, należałoby wybrać jedno danie/posiłek, które w każdym miejscu byłoby dostępne pod taką samą postacią. Warto nazwać go np. „Lunch z księżną Daisy”, „Szarlotka księżnej Daisy”, „Tea time” itp.
- Blog Księżnej Daisy
- Branding miejski - to cała oprawa wizualna związana z koncepcją „Daisy i stokrotki”. W przestrzeni miejskiej należy zastosować różnego rodzaju wątki wizualne, które będą przybliżać mieszkańcom i przyjezdnym postać Daisy i innych członków rodu. Przy wjeździe do Pszczyny powinny pojawić się witacze, na budynkach Starówki tablice informacyjne, drogowskazy, elementy małej architektury nawiązujące do czasów, w których żyła Daisy.
- charytatywny bal karnawałowy w Promnicach
- stylizowane lodowisko na Rynku
- wątek Stokrotki - m.in. „Dzień Stokrotki” - Happening (wiosna 2012) związany z wprowadzeniem Daisy i Stokrotki w przestrzeń miejską
- Hans Henrich XI - to bardzo ważna postać w dziejach Pszczyny (świetny przedsiębiorca, gospodarz, dyplomata). Również podczas budowania nowego wizerunku Pszczyny konieczna jest jego prezentacja. Postać Księcia może być wykorzystana następująco:
- sfera biznesowa/gospodarcza będzie promowana i wsparta jego postacią, np. poprzez coroczne przyznawanie Nagrody im. Hansa Heinricha XI dla najlepszego lokalnego przedsiębiorcy, np. istniejący „Złoty Laur” zamieniony będzie w „Laur Hansa Heinricha XI”,
- organizacja „sali Hansa Heinricha” w Zagrodzie Żubrów, istniejący w Pszczynie konkurs dęcia w róg zostanie nazwany jego imieniem, zawody golfowe (Turniej Golfa im. Hansa Heinricha XI), zawody jeździeckie (Puchar Hansa Heinricha XI).

Jednym z najbardziej kluczowych etapów w ramach wdrażania strategii promocji Pszczyny jest podporządkowanie się wytycznym tzw. księgi standardów, która zawiera precyzyjnie określone wytyczne do stosowania znaków i wizerunków (Daisy, Hansa Heinricha XI,
stokrotki), określa pola eksploatacji i narzuca ograniczenia dowolnemu projektowaniu nowych elementów wizualnych.

ram

T G+ F

Galeria

Zobacz także

Będą promować Pszczynę na targach
Będą promować Pszczynę na targach
Daisy Day s: powracają ogrody Daisy!
Daisy Day s: powracają ogrody Daisy!
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18