fot. PZS nr 2

Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela

Pszczyna18.09.2016, 09:32

13 września młodzież Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie po raz kolejny spotkała się na wspólnych warsztatach z młodzieżą z zaprzyjaźnionej szkoły z Izraela w ramach projektu „Zachować pamięć. Historia i kultura dwóch narodów”.

Projekt jest realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie we współpracy z Ministerstwem Edukacji, Kultury i Sportu Izraela, Instytutem Polskim w Tel Avivie, Instytutem Yad Vashem w Jerozolimie.

Tym razem warsztaty odbyły się w na terenie Muzeum Auschwitz-Birkenau. Młodzież poznawała m.in. losy dzieci i młodocianych w obozie na podstawie dokumentów, fotografii i pisemnych relacji, problem eksterminacji Romów podczas II wojny światowej oraz proces zagłady Żydów węgierskich.

Celem projektu jest wspólne poznawanie bolesnej dla obu narodów historii II wojny światowej, przełamywanie stereotypów narodowościowych oraz współpraca pomiędzy partnerską szkołą z Izraela i Powiatowym Zespołem Szkół nr 2 w Pszczynie.
Ewa Baca

pako

T G+ F

Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)

Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)
Zachować pamięć: warsztaty z młodzieżą z Izraela (fot. PZS nr 2)

Zobacz także

Rosną mury Dwójki
Rosną mury Dwójki
Co z maturami?
Co z maturami?
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18