Więcej na usuwanie azbestu
06.02.2008, 12:54 |
Pszczyna
W ciągu ostatnich dwóch lat do pszczyńskiego Ratusza wpłynęło 46 wniosków o wypłatę dofinansowania kosztów usuwania odpadów azbestowych powstałych przy likwidacji pokryć dachowych czy elewacji.
Miasto udzieliło dofinansowania na kwotę prawie 98 tys. zł. Wzrasta świadomość o zagrożeniu mieszkańców, dlatego postanowiono zwiększyć dofinansowanie z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kwota dofinansowania jest ustalana na podstawie łącznej powierzchni lub wagi elementów zawierających azbest. I tak, dofinansowanie wynosi 22 zł za 1 m2 usuniętych z elewacji lub dachu wyrobów zawierających azbest, w przypadku pozostałych elementów, jak rury, izolacje – 1,20 zł za 1 kg oraz 0,60 zł za 1 kg odpadów azbestowych wytworzonych przed dniem wejścia w życie ustawy z 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest.
Przypomnijmy, że aby dofinansowanie otrzymać, należy m.in. posiadać zgodę starosty pszczyńskiego na wytwarzanie i transport odpadów niebezpiecznych, złożyć wniosek, czy posiadać oryginał faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę za usunięcie, transport i składowanie na uprawnionym do tego składowisku. Wnioski należy składać do 15 października.
Pobierz: Zasady finansowania kosztów usuwania elementów azbestowych
ram