Termin zakończenia prac przesunięty
23.06.2010, 09:51 |
Pszczyna
Budimex-Dromex SA budujący w Pszczynie przejazd pod torami kolejowymi, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933 wystąpił do ZDW w Katowicach o przesunięcie terminu zakończenia prac do 2 sierpnia br. Pierwotnie termin zakończenia budowy ustalony był na 30 czerwca br.
ZDW w Katowicach, po analizie sytuacji przychylił się do wniosku wykonawcy. Powodem opóźnienia prac były katastrofalne opady w maju br. Budowa została zalana setkami litrów wody.
Nie doszło co prawda do zalania wykopu, którym biec będzie droga, jednak materiał, który miał stanowić podbudowę jezdni tak namókł, że w żaden sposób nie dało się go w odpowiedni sposób zagęścić. Dlatego wykonawca podjął decyzję o wywiezieniu wcześniej przywiezionego piasku oraz kruszywa i przywiezieniu nowego materiału. Przeprowadzenie tej operacji, chociaż opóźni zakończenie budowy i jest kosztowne, daje jednak gwarancję, że droga pod torami będzie wykonana w sposób trwały, zgodnie z wymaganiami dotyczącymi jakości, jakie stawia wykonawcom ZDW w Katowicach. Trzeba zaznaczyć, że koszty wymiany gruntu poniesie wykonawca.
Po zakończeniu prac, czyli po 2 sierpnia br. rozpocznie się procedura odbioru obiektu. Przeprowadzone zostaną badania laboratoryjne, które wykażą, czy wszystkie elementy konstrukcyjne, nawierzchnia drogi, oznakowanie pionowe i poziome itd. zostały wykonane należycie. Także Wojewódzki Nadzór Inspekcji Budowlanej zbada, czy obiekt został budowany zgodnie z projektem i dokumentacją techniczną. Cały proces odbioru obiektu i poświadczenia przez odpowiednie służby państwowe nie powinien trwać dłużej niż trzy tygodnie. Zatem ok. 20 sierpnia br. przejazd pod torami w Pszczynie będzie otwarty dla ruchu pojazdów.
Przed kilkunastoma dniami rozpoczął się remont ul. Bielskiej, czyli tego fragmentu DW 933, który łączy nowy przejazd pod torami kolejowymi z DK 1 z jednej strony i ze skrzyżowaniem Bielskiej z ul. Korfantego i Cieszyńską. Trzeba powiedzieć, że remontowanie ul. Bielskiej w tym samym czasie, gdy budowano przejazd pod torami było absolutnie niemożliwe. Chodzi o to, że na budowę przejazdu pod torami trzeba było dowieźć setki ton stali i betonu oraz innych materiałów. Konieczne było także wywiezienie wielu setek ton ziemi wybranej z wykupu pod torami. Bez dostępu ulicą Bielską, i to z dwóch stron, nie można byłoby tej budowy prowadzić.
Jednocześnie, po otwarciu ruchu przez gotowy przejazd pod torami nie można nie wyremontować ulicy Bielskiej. Po pierwsze liczą się względy bezpieczeństwa. Ul. Bielska nie była przystosowana do wzmożonego ruchu pojazdów, w tym także ciężarowych. Dlatego w projekcie remontu przewidziano budowę przejścia podziemnego dla pieszych oraz dodatkowego ronda na wysokości hipermarketu.
Remont ul. Bielskiej zakończy się w październiku tego roku. Tym samym Pszczyna wzbogaci się o jedną najnowocześniejszych arterii komunikacyjnych w regionie. Łączny koszt budowy przejazdu pod torami kolejowymi i remontu ul. Bielskiej w Pszczynie wyniesie prawie 70 mln zł. To największa inwestycja w infrastrukturę drogową województwa śląskiego jaką podjął w ostatnich latach jego samorząd.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach
ram