Program, wnioski i dofinansowanie
Region | 13.08.2019, 10:20 |
31 lipca br. w Sali Sesyjnej Urzędu Miasta Skoczowa podpisane zostało porozumienie między gminą Skoczów i Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, ustalające zasady wspólnej realizacji programu „Czyste powietrze” na terenie gminy oraz składania wniosków i uzyskiwania dofinansowania.
Skoczów to kolejna gmina, która przystąpiła do współpracy z funduszem w zakresie zwiększenia dostępu do programu „Czyste powietrze” oraz usprawniania metod jego wprowadzania w życie. 29 lipca ogłoszone zostały zmiany w programie, które mają m. in. ułatwić dostęp do niego potencjalnym beneficjentom.
Jedna z najważniejszych dotyczy umożliwienia gminom udziału w procesie wdrażania programu. Każda gmina na podstawie zawartego z WFOŚiGW w Katowicach porozumienia będzie mogła przyjmować wnioski o dofinansowanie i dokonywać wstępnej ich weryfikacji.
Deklaracja współpracy ze strony gmin jest dobrowolna i ma na celu zwiększenie dostępności do programu oraz stworzenie możliwości dotarcia do jak największej liczby mieszkańców naszego województwa. Możliwość składania wniosków bezpośrednio do gmin to dla beneficjentów duże udogodnienie.
Na podstawie zawartych porozumień wnioski składać można nie tylko w biurze w Katowicach oraz punktach w Bielsku–Białej i Częstochowie, ale także w gminach. Samorządy, które zadeklarowały współpracę z funduszem, mogą liczyć na wszelkie wsparcie m. in. przy obsłudze realizacji programu.
Do 31 lipca br. porozumienia o współpracy z programu „Czyste powietrze” podpisało 16 gmin woj. śląskiego, w tym gmina Suszec. Fundusz przeszkolił już pracowników 12 gmin. Szkolenia realizowane są w formie warsztatów.
KK