Problemy z odpadami w Suszcu. Firma nie podpisała umowy

01.07.2013, 09:33

Suszec

Firma Sanit-trans”, która wygrała przetarg na odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Suszec, nie podpisała umowy z gminą. Odpady będzie odbierać ALBA Południe Polska Sp. z o.o.”, jednak nie od 1 lipca.


Zgodnie z ustawą od miesiąca lipca na gminie spoczywa obowiązek odbioru odpadów z posesji i ich zagospodarowania.


Urząd Gminy w Suszcu przeprowadził przetarg na wybór firmy, która będzie realizowała to zadanie. W postępowaniu wzięło udział 6 firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Sanit-trans” z Międzyrzecza.
Rozpoczęcie realizacji zadania było przewidziane od 24 czerwca. Od tego dnia miała ona rozpocząć rozwóz pojemników do wszystkich posesji aby go zakończyć do 1 lipca. Jednak z przyczyn od nas niezależnych pomimo dołożenia wszelkich starań z naszej strony, w wyznaczonym dniu tj. 24 czerwca firma zrezygnowała z podpisania umowy, tracąc jednocześnie 50 tysięcy wpłaconego wadium na rzecz Gminy.

W tej sytuacji do realizacji zadania została wybrana kolejna firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę tj. ALBA Południe Polska Sp. z o.o.” .

Jednak ze względów proceduralnych podpisanie umowy może nastąpić 8 lipca. 7 dni od podpisania umowy wykonawca będzie miał czas na dostarczenie do wszystkich posesji pojemników na śmieci i worków.

Mamy głęboką nadzieję, że ta firma wywiąże się z tych obowiązków bez zarzutu, gdyż jest ona znana i ma dobre rekomendacje.

Gdyby nie fakt, że gmina idąc naprzeciw postulatom mieszkańców, aby to firma odbierająca odpady dostarczyła równocześnie pojemniki to z terminowym odbiorem odpadów przez Albę” w miesiącu lipcu nie byłoby kłopotu, gdyż pojemniki od 1 lipca musieliby posiadać mieszkańcy jako własne.

Aby zapewnić odbiór odpadów od 1 lipca uzgodniono z firmami, które dotychczas odbierały odpady od mieszkańców, że ich pojemniki (EKO, Komunalnik, Remondis…) pozostaną na posesjach i dalej będą służyły mieszkańcom. W tych pojemnikach należy gromadzić odpady zmieszane. Mieszkańcy, którzy w ogóle nie mieli pojemników będą mogli gromadzić odpady do 15 lipca w workach. Odbiór tych odpadów nastąpi wg ustalonego harmonogramu w miesiącu lipcu ze wszystkich posesji (z pojemników i worków).


1. Suszec – 11 lipca
2. Kryry, Mizerów – 12 lipca
3. Radostowice, Kobielice – 13 lipca
4. Rudziczka – 15 lipca


Za faktury wystawione w tym okresie za odbiór odpadów z poszczególnych posesji zapłaci zbiorczo gmina.

Od 15 lipca realizacje odbioru odpadów rozpocznie firma Alba”, która do tego dnia zobowiązuje się dostarczyć pojemniki i worki oraz harmonogram wywozu. Dostawę nowych kubłów na posesje gmina będzie się starać tak zorganizować, aby następowała ona równocześnie z odbiorem starych kubłów przy odbiorze śmieci wg powyższego harmonogramu.

Gmina prosi o zrozumienie i życzliwość oraz racjonalne podejście do tego problemu, aby proces wdrożenia zmiany systemu odbioru odpadów mógł przebiec możliwie jak najbardziej sprawnie.
Wszelkie wątpliwości nalezyzgłaszać na bieżąco do Urzędu Gminy, tel. 32 449 30 71. (źródło: suszec.pl)

ram

T G+ F

Zobacz także

Trzeba zgłosić się na podpisanie umowy
Trzeba zgłosić się na podpisanie umowy
Podpisanie umowy
Podpisanie umowy
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18