Pokazy filmowe dla reklamożerców !
19.03.2006, 10:08 |
Bielsko-Biała, region
Galeria Bielska BWA w Bielsku-Białej kolejny raz prezentuje jeden z najciekawszych przeglądów filmowych – Replikę Europejskiego Festiwalu Fabuły, Dokumentu i Reklamy „Euroshorts”.
"Euroshorts" to dwudniowy pokaz filmowy z komentarzem reżysera i dyrektora festiwalu Przemka Młyńczyka. 14. edycja tej imprezy odbyła się w Warszawie w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie replika festiwalu „wędruje” po Polsce. Do Bielska trafi już 23 marca.
Festiwal łączy sferę reklamową i niekomercyjną. Najważniejszym elementem Strefy Reklamowej jest „Amerykański Film Reklamowy 2005” – zestaw najwybitniejszych amerykańskich reklam, z udziałem znanych aktorów, między innymi Brada Pitta i Roberta de Niro, nakręconych przez wybitnych reżyserów: Martina Scorsese, Davida Finchera, Joe Pytkę i innych.
O znalezieniu się w gronie wybranych do słynnego zestawu, decyduje wyróżnienie ich przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych. Kolejnym krokiem jest coroczne włączanie zestawu do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Strefę Niekomercyjną tworzą krótkie filmy z całego świata zgłoszone do konkursu. W edycji 2005 roku brało udział aż 29 filmów z 13 krajów: Belgii, Danii, Irlandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Nepalu, Węgier, Litwy, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Turcji i USA. Nagrodę główną – i jedyną – przyznała sama publiczność.
Organizatorem festiwalu jest Fundacja Młodego Kina w Warszawie.
Współorganizatorem pokazu w Galerii Bielskiej BWA jest Bielska Wyższa Szkoła Biznesu i Informatyki im. Józefa Tyszkiewicza w Bielsku-Białej.
"Euroshorts" to dwudniowy pokaz filmowy z komentarzem reżysera i dyrektora festiwalu Przemka Młyńczyka. 14. edycja tej imprezy odbyła się w Warszawie w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie replika festiwalu „wędruje” po Polsce. Do Bielska trafi już 23 marca.
Festiwal łączy sferę reklamową i niekomercyjną. Najważniejszym elementem Strefy Reklamowej jest „Amerykański Film Reklamowy 2005” – zestaw najwybitniejszych amerykańskich reklam, z udziałem znanych aktorów, między innymi Brada Pitta i Roberta de Niro, nakręconych przez wybitnych reżyserów: Martina Scorsese, Davida Finchera, Joe Pytkę i innych.
O znalezieniu się w gronie wybranych do słynnego zestawu, decyduje wyróżnienie ich przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych. Kolejnym krokiem jest coroczne włączanie zestawu do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Strefę Niekomercyjną tworzą krótkie filmy z całego świata zgłoszone do konkursu. W edycji 2005 roku brało udział aż 29 filmów z 13 krajów: Belgii, Danii, Irlandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Nepalu, Węgier, Litwy, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Turcji i USA. Nagrodę główną – i jedyną – przyznała sama publiczność.
Organizatorem festiwalu jest Fundacja Młodego Kina w Warszawie.
Współorganizatorem pokazu w Galerii Bielskiej BWA jest Bielska Wyższa Szkoła Biznesu i Informatyki im. Józefa Tyszkiewicza w Bielsku-Białej.
W programie:
czwartek, 23 marca 2006, godz.17.00:
– Amerykański Film Reklamowy 2005 (1 godz. 14 min.)
– Dokumenty (2 godz. 5 min.)
piątek, 24 marca 2006, godz. 17.00:
– Fabuły i animacje 1 (1 godz. 23 min.)
– Fabuły i animacje 2 (1 godz. 19 min.)
– Hiszpańskie fabuły i animacje (1 godz. 16 min.)
Bilety: 5 zł za jeden seans; 6 zł za dwa seanse. Możliwa przedsprzedaż (ilość miejsc ograniczona).
Koszt imprezy: 5zł
(fot.Internet)
Infopres