Oświadczenie Burmistrza Pszczyny Krystiana Szostaka

27.02.2009, 14:48

Uprzejmie informuję wszystkich mieszkańców gminy Pszczyna, że wspólnie z pracownikami urzędu dołożyłem wszelkich starań, by Urząd Miejski w Pszczynie był otwarty i przyjazny dla każdego mieszkańca.
Każdy mieszkaniec ma możliwość bezpośredniego kontaktu z burmistrzem, zastępcami i pracownikami poprzez kontakt elektroniczny. Na bieżąco udzielam informacji gazetom lokalnym takim jak: Gazeta Pszczyńska, Głos Pszczyński, Echo, Dziennik Zachodni. Dziennikarze wyżej wymienionych gazet mogą to potwierdzić. Wszelkie informacje będące informacjami publicznymi udostępnione są w Biuletynie Informacji Publicznej, którego oceny dokonało Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy BONA FIDES
w ubiegłym roku. Zadawalający wynik potwierdził, że moje działanie w kierunku otwartości prowadzone są w dobrym kierunku.

Z aktualizowanego na bieżąco Biuletynu Informacji Publicznej skorzystało ponad 4.300.000 internautów.
Pszczyna jako jedna z pierwszych gmin w województwie śląskim wdrożyła System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. Oceny funkcjonowania systemu dokonało Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego. Z przeprowadzonej analizy, której celem było ustalenie zakresu wykorzystania wdrożonych systemów przez mieszkańców i pracowników urzędów wynika, że Pszczyna jest w ścisłej czołówce. Jesteśmy na trzecim miejscu za Śląskim Centrum i Częstochową. W okresie od 4 do 8 listopada 2008r. miały miejsce „Dni Otwarte w Urzędzie Miejskim w Pszczynie”. Każdy zainteresowany mieszkaniec mógł korzystając z pomocy informatyków założyć swoją skrzynkę kontaktową i zapoznać się z możliwościami systemu SEKAP. Zatem raport Stowarzyszenia Wzajemnej Pomocy BONA FIDES, który ukazał się w bieżącym miesiącu uważam za daleko krzywdzący dla wizerunku urzędu. Pragnę podkreślić, że raport został oparty na podstawie czterech zadań przedstawionych urzędnikom. Trudno w takiej sytuacji mówić o obiektywiźmie oceny raportu
i postrzegać przez ten pryzmat urząd. Jestem pewien, że żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi.
Na bieżąco aktualizowany Biuletyn Informacji Publicznej umożliwia wszystkim mieszkańcom obserwowanie pracy urzędu. W celu bardziej kompetentnej obsługi mieszkańców uruchomiłem
w ubiegłym roku Biuro Obsługi Klienta. Urząd Miejski w Pszczynie był pionierem monitoringu Wydziału Spraw Obywatelskich w czasie natężonej pracy związanej z wymianą dowodów osobistych. Działa również w urzędzie informacja elektroniczna dla osób, które nie mają dostępu do internetu. Umożliwia ona połączenie z elektroniczną skrzynką podawczą i sprawdzenie etapu, na jakim załatwiana jest sprawa.
W II kwartale bieżącego roku w urzędzie zostanie uruchomiony punkt Centrum Certyfikacji CC SEKAP,
co umożliwi mieszkańcom otrzymanie bezpłatnego podpisu elektronicznego, którym można posługiwać się przy załatwieniu sprawy we wszystkich urzędach, które przystąpiły do projektu SEKAP.
Uważam zatem, że Biuletyn Informacji Publicznej stanowi podstawowe źródło informacji. Wszystkie uwagi mieszkańców co do jego zmian są dla mnie bezcenne. Mam nadzieję, że raport przygotowany przez Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy BONA FIDES z zastosowaniem uproszczonej metodologii
nie powinien być podstawą oceny mojej pracy i pracy Urzędu Miejskiego w Pszczynie.


BURMISTRZ

Krystian Szostak

jh

T G+ F

Zobacz także

Oświadczenie  Aleksandra Malchera kandydata na Burmistrza Pszczyny
Oświadczenie Aleksandra Malchera kandydata na Burmistrza Pszczyny
Oświadczenie lustracyjne Szostaka niezgodne z prawdą
Oświadczenie lustracyjne Szostaka niezgodne z prawdą
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18