Językowy eksperyment
23.02.2012, 11:13 |
Pawłowice
Uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pawłowicach od stycznia uczą się w nowoczesnej cyfrowej pracowni językowej.
W grudniu ub. roku kosztem 20 tys. zł jedna ze szkolnych sal diametralnie zmieniła oblicze. Stworzono 24 stanowiska dla uczniów i jedno dla nauczyciela-lektora. - Pracowania powstała, by podnieść poziom kształcenia języków obcych – angielskiego, francuskiego i niemieckiego. Daje ona m.in. możliwość indywidualizacji procesu nauczania – mówi Andrzej Wowra, z-ca dyrektora ZSO, anglista. Stanowiska uczniowskie wyposażone są w mikroprocesory, słuchawki i mikrofony. Uczniowie mają też stały dostęp do internetu. Nauczyciel korzysta z kolei ze specjalnego oprogramowania, które daje możliwości pracy z uczniami przy użyciu narzędzi IT oraz tablicy interaktywnej.
Uczniom ten sposób nauki języków obcych bardzo się spodobał. - Polubili pracę ze słuchawkami, mikrofonem i multimediami – mówi Andrzej Wowra. Na lekcjach korzystają z materiałów rozpowszechnianych poprzez rożne źródła – płyt CD, MP3 a nawet You Tube. Dzięki możliwości nagrywania i archiwizowania wypowiedzi mogą porównywać postępy w nauce. - Mówię im, że w pracowni jest trochę jak w Big Brotherze, bo dzięki oprogramowaniu w każdej chwili mogę słuchać jak pracują. Czasami ze zdziwieniem przyjmują moją reprymendę, kiedy słyszę w słuchawkach, że odbiegają od tematu lekcji – śmieje się Andrzej Wowra.
jack