Ewakuacja ratusza
14.05.2009, 13:12 |
Pszczyna
Dzisiaj o godz. 11.00 w Urzędzie Miejskim został uruchomiony alarm. Ewakuowanych zostało prawie 100 pracowników będących tego dnia w pracy i klienci.
Na szczęście była to tylko próbna ewakuacja. Taką w budynkach użyteczności publicznej zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji przeprowadzać trzeba co dwa lata. Odpowiada za to burmistrz.
Alarm został uruchomiony tuż po godz. 11.00. Chwilę później pierwsi pracownicy opuścili ratusz, a do złożenia raportu burmistrzowi przez naczelników wydziałów odpowiedzialnych za opuszczenie przez pracowników i klientów pomieszczeń, minęły 4 minuty i 26 sekund. Ewakuacji przyglądali się strażacy z PSP, którzy sprawdzili, czy wszyscy opuścili budynek. Jak ocenił asp. sztab. Stanisław Kuglarz z KPPSP w Pszczynie, ewakuacja przebiegła sprawnie. - Była to pierwsza taka ewakuacja. Naczelnicy zostali o niej powiadomieni, ale nie znali konkretnej godziny – mówi. Wcześniej poznali oni zasady ewakuacji, dowiedzieli się m.in. którymi drogami ewakuacyjnymi powinni wyjść z pracownikami i klientami w przypadku zagrożenia.
ram