Ekran dla fanów, czyli pszczyńska innowacja
Pszczyna | 09.04.2016, 14:55 |
Młodzi, zdolni, fani sportu. Połączyli przyjemne z pożytecznym - ich projekt podbił XIV Dni Marketingu Sportowego, najbardziej prestiżową konferencję biznesu sportowego w Polsce.
Marcin i Piotr Krawczykowie z Pszczyny (właściciele firmy programistycznej, absolwenci LO im. B. Chrobrego w Pszczynie oraz Politechniki Śląskiej w Gliwicach) oraz Marcin Matysik z Łąki (właściciel sportowej agencji medialnej) stworzyli innowacyjną aplikację interaktywną Screen4Fans. Ich dzieło wygrało I edycję Sports Startup Project podczas XIV Dni Marketingu Sportowego w Warszawie. Start-upy to rozpoczynające działalność przedsiębiorstwa lub organizacje, najczęściej związane z nowymi technologiami.
Aplikacja Screen4Fans otrzymała nagrodę w wysokości 50 tys. zł. Czym ona właściwie jest? To aplikacja interaktywna, która „łączy" sponsora/markę z fanami, dzięki interakcjom w czasie rzeczywistym na linii smartfon-telebim.
- Marcin i Piotr to fani sportu w najlepszym wydaniu. Będąc kibicami zauważyli, że w podczas imprez sportowych brakuje interakcji widzów z telebimem. Innowacja Screen4Fans zawiera się w jego prostocie. Fani zgromadzeni w hali czy na stadionie zaproszeni są do wzięcia udziału w zabawie za pośrednictwem telebimu. Nie muszą ściągać aplikacji na telefon, wystarczy, że wpiszą w przeglądarkę adres strony internetowej. Dzięki temu mogą wziąć udział w głosowaniu, konkursie, quizie. Potem na telebimie pojawia się podsumowanie zabawy, czyli np. poprawna odpowiedź, wyniki procentowe głosowania, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Istnieje możliwość przekierowania fanów do profilu FB sponsora, jego strony www. Możemy zorganizować konkurs z nagrodami, a zdjęcia zwycięzców mogą pojawić się na telebimie już na kilka sekund po głosowaniu - wyjaśnia Marcin Matysik.
Aplikacja Screen4Fans przez pół roku była testowana na nowoczesnym Stadionie Miejskim w Tychach. Teraz ma być używana podczas meczów odbywających się na tym obiekcie. Dni Marketingu Sportowego w Warszawie były okazją do promocji aplikacji w środowisku sportowym.
- Rozmawiamy z poważnym sponsorem drużyn Ekstraklasy, który jest zainteresowany wdrożeniem tej technologii na stadionach dwóch klubów. Dalsze plany to wyjście poza granice kraju i zaistnienie na arenie międzynarodowej - zapowiada Marcin Matysik.
Screen4Fans został również zaproszony do dołączenia do Global Sports Innovation Center z siedzibą w Madrycie, organizacji założonej przez firmę Microsoft, która skupia najbardziej innowacyjne firmy w branży sportowej na świecie.
jack