Marcin i Piotr Krawczykowie (w środku), twórcy aplikacji Screen4Fans.

Ekran dla fanów, czyli pszczyńska innowacja

Pszczyna09.04.2016, 14:55

Młodzi, zdolni, fani sportu. Połączyli przyjemne z pożytecznym - ich projekt podbił XIV Dni Marketingu Sportowego, najbardziej prestiżową konferencję biznesu sportowego w Polsce.

Marcin i Piotr Krawczykowie z Pszczyny (właściciele firmy programistycznej, absolwenci LO im. B. Chrobrego w Pszczynie oraz Politechniki Śląskiej w Gliwicach) oraz Marcin Matysik z Łąki (właściciel sportowej agencji medialnej) stworzyli innowacyjną aplikację interaktywną Screen4Fans. Ich dzieło wygrało I edycję Sports Startup Project podczas XIV Dni Marketingu Sportowego w Warszawie. Start-upy to rozpoczynające działalność przedsiębiorstwa lub organizacje, najczęściej związane z nowymi technologiami.

Aplikacja Screen4Fans otrzymała nagrodę w wysokości 50 tys. zł. Czym ona właściwie jest? To aplikacja interaktywna, która „łączy" sponsora/markę z fanami, dzięki interakcjom w czasie rzeczywistym na linii smartfon-telebim.

- Marcin i Piotr to fani sportu w najlepszym wydaniu. Będąc kibicami zauważyli, że w podczas imprez sportowych brakuje interakcji widzów z telebimem. Innowacja Screen4Fans zawiera się w jego prostocie. Fani zgromadzeni w hali czy na stadionie zaproszeni są do wzięcia udziału w zabawie za pośrednictwem telebimu. Nie muszą ściągać aplikacji na telefon, wystarczy, że wpiszą w przeglądarkę adres strony internetowej. Dzięki temu mogą wziąć udział w głosowaniu, konkursie, quizie. Potem na telebimie pojawia się podsumowanie zabawy, czyli np. poprawna odpowiedź, wyniki procentowe głosowania, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Istnieje możliwość przekierowania fanów do profilu FB sponsora, jego strony www. Możemy zorganizować konkurs z nagrodami, a zdjęcia zwycięzców mogą pojawić się na telebimie już na kilka sekund po głosowaniu - wyjaśnia Marcin Matysik.

Aplikacja Screen4Fans przez pół roku była testowana na nowoczesnym Stadionie Miejskim w Tychach. Teraz ma być używana podczas meczów odbywających się na tym obiekcie. Dni Marketingu Sportowego w Warszawie były okazją do promocji aplikacji w środowisku sportowym.

- Rozmawiamy z poważnym sponsorem drużyn Ekstraklasy, który jest zainteresowany wdrożeniem tej technologii na stadionach dwóch klubów. Dalsze plany to wyjście poza granice kraju i zaistnienie na arenie międzynarodowej - zapowiada Marcin Matysik.

Screen4Fans został również zaproszony do dołączenia do Global Sports Innovation Center z siedzibą w Madrycie, organizacji założonej przez firmę Microsoft, która skupia najbardziej innowacyjne firmy w branży sportowej na świecie.

jack

T G+ F

Galeria

Zobacz także

Pszczyna pozyskała 4 mln zł na fotowoltaikę
Pszczyna pozyskała 4 mln zł na fotowoltaikę
Burmistrz spotkał się z ministrem klimatu
Burmistrz spotkał się z ministrem klimatu
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18