DIABLAK i "Królowa Luiza"

09.03.2010, 09:08

Pszczyna, Zabrze

7 marca br. na kolejną wycieczkę wybrali się członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego „DIABLAK” działającego przy Powiatowym Ognisku Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie. Tym razem udaliśmy się do Skansenu Górniczego „Królowa Luiza” i Muzeum Górnictwa w Zabrzu.
Na miejsce zbiórki wszyscy uczestnicy stawili się punktualnie i nie przeszkodził im w tym niewielki mróz oraz nieśmiałe opady śniegu. Po dotarciu do Zabrza pierwszym punktem naszej wycieczki było zapoznanie się z budową i działaniem maszyny parowej.
Później przejechaliśmy do Skansenu Górniczego „Królowa Luiza”, gdzie po zaopatrzeniu się w kaski górnicze i odzież ochronną zeszliśmy do chodnika górniczego. Pan Przewodnik Tomasz bardzo wytrwale i humorystycznie opowiadał nam o ciężkiej pracy w kopalni. Zapoznaliśmy się z budową i zasadami działania kombajnów górniczych, specyfiką pracy na różnych odcinkach oraz mieliśmy okazję podróżować kolejką szynową. Po zwiedzeniu podziemnej części kopalni wróciliśmy na powierzchnię ziemi i udaliśmy się do Muzeum Górnictwa, gdzie Pan Przewodnik bardzo interesująco opowiadał nam o życiu górników, historii górnictwa, zwyczajach i tradycjach kultywowanych w środowisku górników. Panowie Przewodnicy bardzo cierpliwie i wyczerpująco odpowiadali na nasze pytania za co serdecznie dziękujemy!!!

Późnym popołudniem udaliśmy się w drogę powrotną do Pszczyny a jak zwykle bezpiecznie przywiózł nas swoim autobusem Pan Ryszard Bednarek – za co również bardzo serdecznie dziękujemy!!!

>>>ZOBACZ ZDJĘCIA Z WYCIECZKI

akm

T G+ F

Zobacz także

Królowa Beskidów z UKST „Diablak”
Diablak i Królowa Luiza
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska