"Budujemy Europę, nie wojnę"
01.09.2008, 10:39 |
Wola
W roku szkolnym 2008/9 oraz 2009/10 w Zespole Szkół w Woli będzie realizowany projekt wielostronny w ramach programu Comenius „Uczenie się przez całe życie”.
Autorkami projektu są nauczycielki języka angielskiego Joanna Kocioła i Małgorzata Miedzianowska. Projekt pod tytułem „Budujmy Europę, nie wojnę” będzie realizowany wraz z partnerskimi szkołami z Francji, Włoch, Rumunii i Niemiec.
Realizacja projektu została podzielona na dwa etapy:
I rok pracy – będzie polegał na poznawaniu krajów partnerskich, ich geografii i historii regionu, w którym położona jest szkoła partnerska. Będzie to także czas na wzajemne poznanie się uczniów i nauczycieli uczestniczących w projekcie. W pierwszym roku projektu odbędą się dwie wizyty partnerskie, tj. we Włoszech a następnie we Francji.
II rok pracy – to realizacja działań ściśle związanych z tematem projektu. W tym okresie praca skupiać się będzie na historii krajów partnerskich począwszy od II wojny światowej. W historii II wojny światowej główny nacisk będzie położony na życie codzienne mieszkańców regionu, największe zagrożenia, brak żywności, itp., jak również zapoznanie się z losami osób, które odegrały istotną rolę w czasie trwania wojny. Dalsze działania będą służyć porównaniu historii powojennej w krajach partnerskich po dwóch stronach tzw. „żelaznej kurtyny”, tj. z jednej strony działania w kierunku powstania zjednoczonej Europy, a z drugiej życie w bloku krajów komunistycznych. W drugim roku projektu również odbędą się dwie wizyty partnerski – w Rumunii i Polsce, ta ostatnia połączona z wizytą w obozie koncentracyjnym Auschwitz podsumowująca rezultaty pracy nad projektem.
Głównymi celami projektu są:
Doskonalenie użycia języka angielskiego jako języka roboczego projektu
Rozwijanie umiejętności informatycznych podczas poszukiwań informacji, tworzenia prezentacji multimedialnych itp.
Zwiększenie poziomu wiedzy na temat krajów partnerskich, tj. ich geografii, historii i kultury
Budowa poczucia tolerancji i wzajemnego zrozumienia wśród młodych ludzi z krajów partnerskich
Poszerzanie horyzontów dzięki wizytom partnerskim i bezpośrednim spotkaniom z innymi kulturami europejskimi
Rozwój autonomii ucznia na skutek podejmowania własnych poszukiwań oraz prezenatacji efektów własnej pracy.
Wymiernymi efektami pracy w trakcie trwania projektu będą:
Użycie języka angielskiego w celach komunikacji pomiędzy uczniami i nauczycielami
Stworzenie wspólnej strony internetowej projektu, na której umieszczane będą wybrane efekty pracy szkół partnerskich
Publikacja książeczek dotyczących historii wojennej i powojennej Europy poprzez pryzmat krajów uczestniczących w projekcie.
Wyjazdy zagraniczne uczniów i nauczycieli w ramach wizyt partnerskich.
agw