Zmiany w obsłudze Klientów starostwa
Powiat | 12.03.2020, 21:27 |
- Sytuacja jest wyjątkowa, a zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców najważniejsze, dlatego od 16 marca wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Pszczynie - informuje starosta Barbara Bandoła.
W związku z zagrożeniem koronawirusem Starostwo Powiatowe w Pszczynie podejmuje działania profilaktyczne mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Mieszkańcom, których obsługuje. Zwracamy się o to, by od najbliższego poniedziałku (16 marca) osobiście załatwiać jedynie najpilniejsze sprawy.
W pozostałych przypadkach zachęcamy do wykorzystywania następujących sposobów komunikacji z wydziałami starostwa:
• przez ePUAP,
• przez platformę SEKAP
• telefonicznie: 32 449 23 00 (lub szczegółowe numery do wydziałów: www.powiat.pszczyna.pl/s124-kontakt-do-wydzialow)
• wysyłanie pism/wniosków na e-mail: powiat@powiat.pszczyna.pl
• pozostawianie pism/wniosków w biurze podawczym starostwa
• wysyłanie pism/wniosków pocztą tradycyjną: ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna
Od poniedziałku, 16 marca:
- W celu osobistego załatwienia sprawy w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, prosimy o wcześniejszą rejestrację telefoniczną pod nr telefonu: 32 449 23 31 lub 32 449 23 72. Zostaniecie Państwo umówieni na konkretną godzinę. Do Wydziału Architektury i Budownictwa zlokalizowanego przy ul. Korfantego 6 należy umawiać się pod numerem tel. 32 211 20 24
- Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego, decyzją wojewody nie będzie przyjmował wniosków o wydanie paszportu. W Starostwie Powiatowym w Pszczynie będzie można jedynie odebrać gotowy dokument
- By załatwić sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu, Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami oraz Terenowym Punkcie Paszportowym można rejestrować się także poprzez e-kolejkę dostępną na stronie: www.kolejka.powiat.pszczyna.pl/
- Do budynku Starostwa Powiatowego w Pszczynie będzie można wejść wyłącznie głównym wejściem od ul. 3 Maja 10. Wejście będzie otwierane o godz. 7.30 (w momencie rozpoczęcia pracy urzędu) i nie będzie możliwości wcześniejszego wejścia do budynku. Osoby z niepełnosprawnościami oraz mające problemy z poruszaniem się korzystają z windy zlokalizowanej z tyłu budynku.
- W Punkcie Obsługi Klienta przebywać mogą jedynie osoby zapisane na daną godzinę na 5 minut przed przyjęciem. Prosimy o zrozumienie i dostosowanie się do tej niełatwej dla nas wszystkich sytuacji. Wprowadzone środki ostrożności mają na celu ograniczenie ilości osób, które w jednym momencie przebywają na korytarzu budynku
- Klientów, którzy chcą skorzystać z usług punktu ubezpieczeń w starostwie prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny - nr tel. 32 210 50 11
- Referat ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych w Szpitalu Powiatowym w Pszczynie udziela informacji wyłącznie telefonicznie pod numerem tel. 32 449 23 78
- Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Pszczynie udziela porad wyłącznie telefonicznie pod numerem tel. 32 449 23 28 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: konsument@powiat.pszczyna.pl. Wnioski o podjęcie interwencji oraz o udzielenie porady można pobrać na stronie: www.powiat.pszczyna.pl/s169-powiatowy-rzecznik-konsumentow i wysłać za pomocą skrzynki kontaktowej ePUAP (opatrzone podpisem elektronicznym) lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Pszczynie
- Nieczynny będzie Powiatowy Punkt Informacji Turystycznej w budynku centrum przesiadkowego w Pszczynie.
Zmiany w funkcjonowaniu starostwa są tymczasowe. Ponieważ sytuacja zmienia się dynamicznie, prosimy o śledzenie strony internetowej www.powiat.pszczyna.pl gdzie na bieżąco zamieszczane będą dalsze komunikaty.
(źródło: powiat)
KK