W Miedźnej podsumowano polsko-słowacki projekt
12.06.2014, 12:09 |
Miedźna
Projekt Razem lepiej – peer learning REGIO Miedźna & Nova Dubnica dobiegł końca. Podsumowano go podczas konferencji w Miedźnej.
4 czerwca goście ze Słowacji przyjechali do gminy Miedźna, aby wspólnie uczcić dwa lata współpracy. Seminarium podsumowujące projekt odbyło się w Szkole Podstawowej nr 1 im. Bronisława Malinowskiego, gdzie zaproszeni goście uczestniczyli w szkoleniu p.t. „Wspomaganie dziecka z zaburzeniami centralnego przetwarzania słuchowego” oraz „Rozwijanie myślenia matematycznego – edukacja małego dziecka” .
W czasie tych spotkań przybliżono wiedzę na temat zaburzeń związanym ze słuchem u dzieci oraz pokazano, jak w ciekawy sposób można nauczać dzieci matematyki.
Natomiast 5 czerwca w Urzędzie Gminy Miedźna odbyło się spotkanie z wystąpieniem wójta Bogdana Taranowskiego oraz primatora Petera Marusineca z podziękowaniem dla koordynatorów, dyrektorów oraz nauczycieli biorących udział w projekcie za dwa lata wspólnej pracy.
Podczas spotkania Grażyna Matyszkiewicz oraz Jana Kramarova podzieliły się dobrymi praktykami, które w formie broszury stanowią podsumowanie działań obu regionów. Spotkanie umilały występy dzieci ze szkoły oraz przedszkola.
Przypomnijmy – w projekcie brało udział dwóch partnerów oraz instytucje wspierające – Gmina Miedźna, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego, Gminne Przedszkole Publiczne nr 2 w Woli i Gminna Bibliotek Publiczna w Miedźnej oraz Mesto Nova Dubnica, Mestska kniznica, Materska skola i Sukromna zakladna skola.
Celem projektu było rozwijanie i wdrażanie skutecznych sposobów nauczania kluczowych kompetencji o charakterze ogólnym: społecznych, obywatelskich i kulturowych w placówkach oświatowych oraz tworzenie innowacyjnych treści, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie.
W czasie trwania projektu tj. od września 2012r. do czerwca 2014r. realizowane były trzy moduły: Europa i Świat, Regionalizm oraz Pomoc humanitarna.
Aleksandra Odrobińska, SP1 Wola
pako