Technicy architektury krajobrazu z wizytą w Niemczech

Powiat25.06.2015, 09:48

W dniach od 8 do 12 czerwca, br. grupa uczniów z Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie, kształcąca się w zawodzie technik architektury krajobrazu odbyła wycieczkę przedmiotową do Niemiec.

Poniżej relacja dwóch uczestników wyjazdu: Daniela Kokota oraz Patrycji Rydz, kształcących się na kierunku technik architektury krajobrazu.

W poniedziałek, 8 czerwca pod opieką p. Piotra Dudka, wyjechaliśmy do naszej partnerskiej szkoły we Freibergu. Na miejsce dotarliśmy około godziny 16. Po miłym przywitaniu przez dyrektora szkoły, p. Gerda Alschera i zameldowaniu w internacie szkoły we Freibergu nadszedł czas na obiadokolację. We wtorek, zaraz po śniadaniu, pojechaliśmy busem szkolnym do przepięknego Drezna.

W czasie drogi spotkała nas miła niespodzianka: przepłynęliśmy promem przez rzekę Łabę i pojechaliśmy do szkoły Landesamt für Umwelt, Landwirtschaft und Geologie. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się, jak uczniowie z Niemiec kształcą się w swoich zawodach. Zapoznaliśmy się z organizacją szkoły oraz zobaczyliśmy, jakim sprzętem rolniczym i ogrodniczym dysponuje. W szkole zwiedziliśmy także nowoczesne szklarnie, pole do pracy ciągnikami rolniczymi oraz stanowiska do nauki układania kamieni na ścieżki. Dowiedzieliśmy się także, że w tym ośrodku kształcenia dla architektów, 70% nauki stanowią zajęcia praktyczne, natomiast 30% czasu poświęca się na zdobywanie wiadomości teoretycznych przez młodych architektów.

W środę po śniadaniu wyjechaliśmy do firmy Weigand-Landschaft, zajmującej się projektowaniem, zakładaniem oraz pielęgnacją ogrodów. Tam zapoznaliśmy się z zawodem architekta krajobrazu „od środka”. Obejrzeliśmy autentyczne projekty oraz zdjęcia z placu budowy. Dowiedzieliśmy się także o historii założenia firmy oraz procesie zakładania ogrodów. Następnie pojechaliśmy do szkółki drzew owocowych, krzewów różanych i drzew alejowych (Baumschule Freiberg).

Po wizycie w szkółce wróciliśmy do centrum Freiberga i zwiedziliśmy miasto. Po powrocie z miasta, młodzież niemiecka zorganizowała wspólną dyskotekę i zabawy integracyjne... Każdy świetnie się bawił.
W czwartek po śniadaniu wyruszyliśmy do miejscowości Freital. Tam spotkaliśmy się z panią, która zajmuje się ochroną przeciwpowodziową. Wytłumaczyła nam, jak można zmienić środowisko, aby zabezpieczyć się przed powodzią.

Po spotkaniu pojechaliśmy do ośrodka z odpadami biologicznymi oraz składowiska śmieci. Tam dowiedzieliśmy się, w jaki sposób składowane są odpady, aby zanieczyszczenia nie przedostawały się do wód gruntowych.

Następnie pojechaliśmy do Ogrodu Botanicznego mieszczącego się w Tharandt, gdzie zobaczyliśmy roślinność wprost z Ameryki Północnej. Zobaczyliśmy wiele różnych gatunków drzew i krzewów. Zmęczeni, ale… bardzo zadowoleni wróciliśmy do miasteczka Freiberg, aby zagrać jeszcze przed snem mecz siatkówki z grupą niemiecką. W piątek po uroczystym pożegnaniu przez Niemców, wróciliśmy do Polski.

Reklama

jack

T G+ F

Zobacz także

By lepiej zaplanować swoją przyszłość - uczennice PZS nr 2 na zagranicznym stażu
Kolejne pracownie i pokoje w internacie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"
Budżet powiatu na trudne czasy uchwalony