Tablet skupia 100 proc. uwagi ucznia
06.02.2014, 12:12 |
Pszczyna, powiat
Wczoraj w pszczyńskim starostwie odbyła się konferencja dla nauczycieli ”Cyfrowa Szkoła” zorganizowana przez Stowarzyszenie ”Omnibus”. Swoim doświadczeniem dzielili się superbelfrzy
z całej Polski, którzy wykorzystują nowoczesne technologie do pracy z uczniami – prowadzą blogi i wideoblogi, wykorzystują tablety…
– Ostatnio wiele rzeczy robię pierwszy raz. Pierwszy raz napisałam coś na blogu, pierwszy raz korzystałam z tabletu, pierwszy raz zorganizowałam konferencję z takim rozmachem. Internet ma niesamowitą moc, mamy okazję czerpać od najlepszych, poznawać nowe metody pracy – mówiła Grażyna Łebecka, prezes ”Omnibusa”.
„Omnibus” zakupił już kilkanaście tabletów, które trafiły do pierwszej szkoły w gminie Pszczyna. Piątoklasiści z Poręby otrzymali ją na własność. Od razu też w stronę stowarzyszenia polała się fala krytyki, że dzieci powinny się uczyć trzymać w rękach długopis, kopać piłkę i skakać przez kałuże, a tablety zrobią im z mózgu wodę.
Do takich opinii śmiał się Lechosław Hojnacki, który zajmuje się edukacyjnymi zastosowaniami mobilnych technologii. – Nowe technologie zawsze są traktowane nieufnie. Zawsze tam, gdzie brak nam doświadczenia, zastępujemy je uprzedzeniami. A świat nie czeka. Tablet nie jest zamiast, tylko oprócz. Jest tam, gdzie powinna być każda pomoc naukowa – mówił do nauczycieli.
Jolanta Okuniewska na konferencję przyjechała z Olsztyna, gdzie uczy w szkole podstawowej. Tablet odkryła w czerwcu ubiegłego roku, a od października pracuje na nich ze swoją klasą (nagroda w konkursie). –Tablet traktujemy jako wyposażenie piórnika. Ułatwił i przyspieszył naszą pracę. To uczniowie nieraz pokazują mi nowe możliwości wykorzystania tabletu. Wysyłają mi linki z aplikacjami, które możemy wykorzystać. Odkąd pracujemy na tabletach, uczniowie w 100% angażują swoją uwagę w to, co dzieje się na lekcji, zmieniliśmy tempo pracy. Dla dzieci to zabawa i radość. One nawet nie wiedzą, że się uczą – mówi.
Katarzyna Krywult też uczy w klasie z tabletami dla każdego ucznia. Na konferencji mówiła o wideoblogu „Instrukcja obsługi języka polskiego”, który prowadzi ze swoimi uczniami z podstawówki z Bestwiny.
Marcin Paks, który uczy w gimnazjum w Sosnowcu mówił o metodzie symulacji w internecie Dramy On-line. - To aktorzenie w sieci pod postaciami historycznymi. Dla uczniów świetna zabawa i doskonała powtórka z historii - mówił.
Do tego, by nie bać się nowoczesnych technologii pszczyńskich nauczycieli i nie tylko przekonywali również: Marta Florkiewicz-Borkowska, Zdzisława Hojnacka, Marcin Zaród, Arkadiusz Żmij, Beata Skrzypiec czy Ryszard Skrzypiec.
ram