Powiat: liczne skargi na działalność akwizytorów

09.02.2012, 12:06

Pszczyna, powiat

Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów przesłal do naszej Redakcji ostrzeżenie w sprawie nieuczciwych praktyk przedstawicieli handlowych reprezentujących Operatorów Telekomunikacyjnych.


W ostatnim czasie do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pszczynie wpływają liczne skargi dotyczące działalności akwizytorów reprezentujących niektórych operatorów telekomunikacyjnych.

Konsumenci skarżą się, że wyłudzono od nich dane osobowe i podstępem skłoniono do zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, przekazując drogą telefoniczną, a następnie w trakcie podpisywania dokumentów, nieprawdziwe informacje dotyczące przede wszystkim:
- osoby operatora, który rzekomo ma ogłosić upadłość lub połączyć się z innym operatorem
- korzyści wynikających z podpisania nowej umowy np. niższy abonament, dodatkowe darmowe minuty rozmów itd.
- będąc przedstawicielem konkurencyjnej firmy telekomunikacyjnej, w rozmowie telefonicznej podaje się z przedstawiciela operatora, z którego to usług konsument korzysta, proponując zmianę umowy
- od bardziej ostrożnych konsumentów wyłudza podpis, informując, iż jest niezbędny do potwierdzenia jego wizyty i rozliczenia delegacji.

Przypominam, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu) lub na odległość (przez telefon) KONSUMENT ma prawo odstąpić od niej w terminie 10 dni od daty jej zawarcia /data złożenia podpisu na dostarczonym, najczęściej przez Kuriera, dokumencie/.

Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
KONSUMENCIE, koniecznie zadbaj o to by kurier zostawił Ci po jednym egzemplarzu, z każdego dokumentu, który podpisałeś. Jeżeli składasz podpis, to wpisz również datę jego złożenia.

Zwróć uwagę, czy aby nie wyraziłeś zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi, przed upływem 10- dniowego terminu do odstąpienia od niej. Jeżeli wyraziłeś taką zgodę, prawo do odstąpienia od umowy, w terminie 10 dni od jej zawarcia, niestety ci nie przysługuje.

Bardzo proszę o rozsądne i racjonalne podejmowanie decyzji.

W każdym przypadku, w którym już doszło do zawarcia umowy z innym operatorem, a dotychczasowy stosując względem swoich klientów „ POLITYKĘ UTRZYMANIA”, zadzwoni do nas z pytaniem „czy na pewno chcemy zrezygnować z jego usług”?, proszę o niepodejmowanie pochopnych decyzji. Proszę o zapoznanie się z dokumentami, które podpisaliśmy bez ich przeczytania i sprawdzenie daty zawarcia umowy. Najczęściej jest już za późno, by bez konsekwencji finansowych odstąpić od nowych umów, a lojalność wobec dotychczasowego operatora może nas drogo kosztować.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie

ram

T G+ F

Zobacz także

Przyznają nagrodę
Przyznają nagrodę "Miedźniański Ul" za działalność kulturalną
Liczne awarie wodociągu
Liczne awarie wodociągu
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18