Opłaty zostaną na Wiślance, nie będzie ich na DK 1

Pszczyna07.03.2018, 11:42

Minister infrastruktury nie podziela pomysłów samorządów w sprawie ograniczenia ruchu samochodowego na pszczyńskim odcinku drogi krajowej nr 1.

Paraliż komunikacyjny, z jakim mieliśmy do czynienia w Pszczynie jesienią ub. roku zmobilizował władze samorządowe do działania. Starosta powiatu pszczyńskiego, Paweł Sadza, zaproponował, by wykreślić z systemu opłat viaTOLL „Wiślankę” (DK 81), co miałoby się przyczynić się do rozłożenia natężenia ruchu. Wtedy wielu kierowców mogłoby decydować się na podróż DK 81, którą unikało ze względu na opłaty, a nie DK 1 przez Pszczynę. Lokalne samorządy przyjęły uchwały intencyjne w tej sprawie. Gmina Pszczyna dodatkowo proponowała, by rozładować korki, wprowadzając opłaty na DK 1 dla samochodów ciężkich. 

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie skłoniło się ku tym propozycjom. W odpowiedzi przesłanej do Starostwa Powiatowego w Pszczynie można przeczytać, że na przeniesienie ruchu tranzytowego z kolizyjnych dróg krajowych, przebiegających przez teren gęsto zabudowane, powozili budowa brakujących fragmentów autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S1. Te inwestycje stanowią absolutny priorytet dla resortu. Przypomnijmy, że budowa brakującego odcinka S1 (Mysłowice węzeł Kosztowy III – Bielsko-Biała węzeł Suchy Potok) ma być realizowana w latach 2019-2023.

Zdaniem ministerialnych urzędników zniesienie opłat na DK 81 nie poprawi w istotny sposób sytuacji na DK 1, natomiast będzie powodować odpływ ruchu z autostrady A1.

- Dysponujemy danymi z analizy natężenia ruchu na drogach powiatu pszczyńskiego, które pokazują, że średnie dobowe natężenie ruchu na DK 1 w granicach powiatu wynosi 43 tys. pojazdów, podczas gdy na DK 81 wynosi ono 22 tys. – komentuje starosta Paweł Sadza.

W Warszawie przyznają jednocześnie, że do ewentualnej poprawy sytuacji w zakresie ruchu na DK 1 mogłoby przyczynić się wprowadzenie opłat na tym odcinku. System viaTOLL jest jednak co do zasady wdrażany na drogach krajowych o najwyższym standardzie technicznym, czyli autostradach i drogach ekspresowych. Tylko w wyjątkowych  przypadkach opłata elektroniczna była dotychczas wprowadzana na drogach krajowych o niższym standardzie technicznym.

jack

T G+ F

Zobacz także

Radni jednogłośni ws. usprawnienia ruchu na DK 1
Radni jednogłośni ws. usprawnienia ruchu na DK 1
Remont na DK 1 w Pszczynie. Tym razem w pobliżu obwodnicy
Remont na DK 1 w Pszczynie. Tym razem w pobliżu obwodnicy
160 lat OSP w Jankowicach
160 lat OSP w Jankowicach
gorący temat
Wiał silny wiatr: 14 interwencji, zniszczone auta i dach domu
Wiał silny wiatr: 14 interwencji, zniszczone auta i dach domu

Komentarze:

maciej 2018-03-12 godz. 14:40
Tak załatwiła Pszczynę PO-wska wicepremier, minister infrastruktury , koleżanka pszczyńskich PO-wskich dygnitarzy Elżbieta Bieńkowska .
zyga 2018-03-09 godz. 13:00
Nigdy ! S1 też nie pomoże . Tylko przebudowa DK1, wzorem Tychów , rozwiąże problem . Inne rozwiązanie to wieczna prowizora i ciągła walka o życie kierowców i mieszkańców Pszczyny .
voyagerone 2018-03-07 godz. 20:27
Jak dobrze że w Ministerstwie Infrastruktury są w miarę rozgarnięci ludzie i dostrzegli ten kolejny antyludzki, i totalnie głupi pomysł cymbałów samorządowych w Pszczynie. A pytanie moje do cymbałów kieruje takie: kiedy do k...y nędzy ta Pszczyna będzie przejezdna??? Kiedy się skończą te wieczne roboty drogowe???
treść:
autor:

SQL: 18