(fot. powiat)

Od 1 lipca wraca bezpośrednia obsługa klientów w starostwie

Powiat29.06.2020, 17:22

Od środy, 1 lipca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie zostanie przywrócona bezpośrednia obsługa klientów. Mieszkańcy mogą rezerwować wizyty w urzędzie w systemie e-kolejka (wydziały komunikacji, geodezji oraz paszporty) lub telefonicznie (pozostałe wydziały). Praca Wydziału Komunikacji i Transportu przez trzy dni w tygodniu zostanie wydłużona do godz. 18.00.

Klienci obsługiwani będą z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Załatwienie sprawy w wydziałach: komunikacji i transportu; geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami oraz Terenowym Punkcie Paszportowym możliwe będzie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty w internetowym systemie rezerwacji kolejki. Rezerwacji można dokonywać najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty (jeżeli terminy są dostępne).

Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa załatwiane będą po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty, w specjalnym pomieszczeniu, w którym pracownicy starostwa spotkają się z mieszkańcami przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.

- Dla usprawnienia załatwiania spraw wprowadziliśmy system bezgotówkowy - przy stanowiskach w czterech wydziałach znajdują się terminale płatnicze, a płatność kartą i telefonem jest jedyną możliwą formą realizowania płatności na terenie urzędu. Dzięki temu klienci nie będą gromadzić się w kolejce na korytarzu do punktu kasowego. To ważne ze względów epidemiologicznych. Wprowadzenie terminali jest także odpowiedzią na oczekiwania naszych mieszkańców - podkreśla Barbara Bandoła, starosta pszczyński. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

By usprawnić obsługę klientów Wydziału Komunikacji i Transportu, praca wydziału w zakresie rejestracji pojazdów oraz odbioru dowodów rejestracyjnych od wtorku do czwartku zostanie wydłużona do godz. 18.00. Wydłużenie pracy ma charakter tymczasowy.

Osoby, które nie zarezerwują wizyty, a mimo to postanowią przyjść do urzędu, będą mogły, tak jak w ostatnich tygodniach, zostawić wnioski i dokumenty w skrzynkach podawczych w budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.

Jak załatwić sprawę w Starostwie Powiatowym w Pszczynie?

Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.

Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.

Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.

Wydział Komunikacji i Transportu oraz Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: kolejka.powiat.pszczyna.pl/
Rezerwacja może być dokonana:
a) najwcześniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
b) najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.
c) termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.

Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - wykaz numerów telefonów do wydziałów

Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą nadal umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku.

Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach, zlokalizowany w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, tel. 32 449 23 34, 32 449 23 75
Składanie wniosków o paszport lub odbiór dokumentów możliwe wyłącznie po dokonaniu elektronicznej rezerwacji wizyty w systemie e-kolejka na stronie: kolejka.powiat.pszczyna.pl/
W najbliższym czasie, do momentu uruchomienia terminali płatniczych, przed złożeniem wniosku o wydanie paszportu należy uiścić przelewem opłatę za wydanie dokumentu oraz dostarczyć potwierdzenie przelewu na numer rachunku:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
NBP O/O Katowice
67 1010 1212 0053 4022 3100 0000
Opłaty za wydanie paszportu:
- osoby powyżej 18. roku życia
- 140 zł
- lub 70 zł (50% ulga przysługuje m.in. uczniom, studentom, emerytom, rencistom, kombatantom, osobom niepełnosprawnym, rodzicom i małżonkom rodziców - członkom rodzin wielodzietnych w rozumieniu ustawy o Karcie Dużej Rodziny - posiadającym Kartę Dużej Rodziny)
- lub 35 zł (75% ulga w opłacie paszportowej przysługuje dzieciom - członkom rodzin wielodzietnych w rozumieniu ustawy o Karcie Dużej Rodziny - posiadającym Kartę Dużej Rodziny)
- osoby powyżej 70 lat - 0 zł
W przypadku zawinionej utraty ważnego paszportu opłatę za wydanie nowego paszportu podwyższa się o 200%.

(źródło: powiat)

KK

T G+ F

Zobacz także

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu
Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu
Koniec z kolejką do kasy w Starostwie Powiatowym
Koniec z kolejką do kasy w Starostwie Powiatowym
Przebudowa mostu w Suszcu. Będzie objazd
Przebudowa mostu w Suszcu. Będzie objazd
Wsparcie dla powiatu cieszyńskiego i przemyskiego
Wsparcie dla powiatu cieszyńskiego i przemyskiego
Akcja "Bezpieczny Sk8park & Pumptrack" w Pawłowicach
Akcja "Bezpieczny Sk8park & Pumptrack" w Pawłowicach
24 września: trzy zakażenia i zgon
24 września: trzy zakażenia i zgon
Maciuś Cieślik i jego mama zapraszają na "Żubrowisko"
Maciuś Cieślik i jego mama zapraszają na "Żubrowisko"
Będzie bezpieczniej przy drogach powiatowych
Będzie bezpieczniej przy drogach powiatowych
Podziękowania dla Rolników
Podziękowania dla Rolników
Trwa rozbudowa zaplecza sportowego w Łące
Trwa rozbudowa zaplecza sportowego w Łące

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18