Przejazd kolejowy przy ul. Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie / fot. powiat

Modernizacja linii kolejowej w Pszczynie w perspektywie UE na lata 2021-2027?

Pszczyna31.01.2020, 17:21

PKP Polskie Linie Kolejowe planują zmodernizować linię kolejową E 65 Południe przebiegającą przez Pszczynę. Częścią projektu jest budowa wiaduktu kolejowego w miejscu obecnego przejazdu na ul. Męczenników Oświęcimskich.

Przygotowania do dużej inwestycji, jaką jest modernizacja linii kolejowej E 65 Południe na odcinku od Będzina przez Katowice do Zwardonia i Zebrzydowic trwają od 2009 roku. Choć prace modernizacyjne miały być finansowane w ramach obecnej perspektywy Unii Europejskiej (2014-2020), udało się pozyskać tylko dofinansowanie na część przedsięwzięcia tj. LOT C (Most Wisła Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg). Prace na tym odcinku obecnie trwają.

Zarząd Powiatu Pszczyńskiego zaprosił przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na swoje posiedzenie, by poznać stan przygotowań do modernizacji linii kolejowej na odcinku przebiegającym przez Pszczynę. - Ta inwestycja jest dla nas bardzo istotna, ponieważ zależy nam przede wszystkim na budowie wiaduktu kolejowego na ul. Męczenników Oświęcimskich - mówi starosta Barbara Bandoła. - Drugi po ul. Bielskiej bezkolizyjny wyjazd z Pszczyny na pewno usprawni wyjazd z miasta, jednak w ślad za tym musi iść przebudowa skrzyżowania DK 1 z ul. Męczenników Oświęcimskich, o co zabiegamy, a nasze starania poparł Konwent Powiatów Województwa Śląskiego - dodaje.

Jak przekazał Marek Kuśka, dyrektor projektu w PLK, linia kolejowa Będzin - Zebrzydowice w projekcie modernizacji została podzielona na kilka odcinków. Odcinek pszczyński to tzw. LOT B od Tychów do posterunku Most Wisła. - Mamy wykonaną dokumentację projektową, budowlaną oraz wykonawczą i jesteśmy na etapie uzyskania pozwolenia na budowę. Realizacja jest przewidziana w nadchodzącej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2021-27 - mówi Marek Kuśka.

Zadanie będzie polegać na modernizacji linii kolejowej z dostosowaniem prędkości pociągów do 160 km/h, a w przyszłości z możliwością do 200 km/h.

Integralną częścią projektu jest budowa wiaduktu kolejowego w miejscu obecnego przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie i poprowadzenie drogi pod wiaduktem.

- Projekt zakłada także remont przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Bieruńskiej oraz likwidację kilku przejazdów, by było bezpieczniej, a pociągi mogły osiągać zakładaną prędkość. Zmiany komunikacyjne zaprojektowane zostały na ul. Hallera, Słonecznej i Leśnej. Przebudowana zostanie ul. Kolejowa w Piasku. Poszerzymy fragmenty jezdni, które prowadzą do przejazdów, w części wybudujemy chodniki. Na ul. Hallera powstanie przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów - mówi Marek Kuśka. W ramach zadania planowane jest także wybudowanie przejścia podziemnego na perony na dworcu w Pszczynie z windą dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Zarząd Powiatu przypomniał o wydawanych przez kilka lat negatywnych opiniach w sprawie likwidacji przejazdu na ul. Hallera. Marek Kuśka podkreślił jednak, że jest to konieczne, by pociągi mogły osiągać pożądaną prędkość, a w zamian powstanie wiadukt kolejowy na ul. Męczenników Oświęcimskich. Zapewnił także, że żaden z planowanych do likwidacji przejazdów nie zostanie zamknięty przed wybudowaniem wiaduktu.

(powiat)

ar

T G+ F

Zobacz także

Co dalej z tunelem przy Dworcowej w Pszczynie?
Co dalej z tunelem przy Dworcowej w Pszczynie?
Goczałkowice: PKP PLK zmodernizuje linię kolejową i przystanek
Goczałkowice: PKP PLK zmodernizuje linię kolejową i przystanek
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej
Uhonorowani przez Sybiraków
Uhonorowani przez Sybiraków
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18