(fot. powiat)

Koniec z kolejką do kasy w Starostwie Powiatowym

Powiat24.06.2020, 15:28

Od 1 lipca wznowiona zostanie bezpośrednia obsługa klientów, a opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane będą bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach.

Do tej pory klienci starostwa dokonywali płatności wyłącznie gotówką w kasie prowadzonej przez bank. W trakcie załatwiania swojej sprawy musieli opuścić pomieszczenie wydziału, odstać swoje w kolejce do kasy, dokonać płatności, za które były pobierane opłaty i z potwierdzeniem wrócić do urzędnika, który dokończył realizować czynności. Teraz obsługa klientów w starostwie będzie sprawniejsza.

Cztery wydziały starostwa: komunikacji i transportu; geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami; rolnictwa, leśnictwa i ochrony środowiska oraz architektury i budownictwa zostały wyposażone w terminale służące do obsługi kart płatniczych. Jest ich łącznie 19. Od tej pory każdy mieszkaniec za czynności administracyjne oraz skarbowe zapłaci za pomocą karty płatniczej. Możliwe będzie również płacenie telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Obsługiwane będą karty zagraniczne.

To wszystko od 1 lipca, kiedy wznowiona zostanie bezpośrednia obsługa klientów w Starostwie Powiatowym (szczegóły, jak będzie można załatwić sprawy, zostaną podane w najbliższych dniach). Przez ostatnie tygodnie, ze względu na trudną sytuację epidemiologiczną w powiecie oraz zalecenia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tychach, mieszkańcy korzystali ze skrzynek podawczych oraz platform internetowych. Jak podkreśla starosta Barbara Bandoła, wszystkie sprawy mieszkańców są realizowane.

- Przed ponownym uruchomieniem bezpośredniej obsługi w budynku starostwa najważniejsze było dla mnie wprowadzenie płatności bezgotówkowych, dzięki czemu klienci nie będą gromadzić się w kolejce na korytarzu do punktu kasowego. To ważne ze względów epidemiologicznych - Główny Inspektor Sanitarny w obecnej sytuacji zaleca korzystanie głównie z płatności bezgotówkowych. Wprowadzenie terminali jest także odpowiedzią na oczekiwania naszych mieszkańców. Brak gotówki w portfelu nie będzie już problemem - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński. - Mam nadzieję, że dokonywanie opłat w tej formie będzie dla naszych klientów wygodne. Jestem przekonana, że zaoszczędzi to czas, zwiększy bezpieczeństwo oraz przełoży się na usprawnienie pracy całej instytucji - dodaje.

Terminale są przeznaczone wyłącznie do realizacji zobowiązań wobec urzędu, takich jak opłata za wydanie prawa jazdy, tablic rejestracyjnych, pozwolenia na budowę czy wypisu z rejestru gruntów. Klienci nie poniosą żadnych kosztów związanych z dokonywaniem opłat. Punkt kasowy banku w starostwie zakończył swoją działalność, na terenie urzędu nie będą więc realizowane płatności gotówkowe. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Starostwo Powiatowe w Pszczynie przystąpiło do ogólnopolskiego programu „Polska bezgotówkowa” i przez 12 najbliższych miesięcy będzie korzystać z terminali nieodpłatnie. Po tym czasie koszty utrzymania urządzeń będzie ponosił powiat.

(źródło: powiat)

KK

T G+ F

Zobacz także

Organizacja pracy Starostwa Powiatowego w Pszczynie
Organizacja pracy Starostwa Powiatowego w Pszczynie
Kolejny dyżur w biurze projektu „E-aktywni mieszkańcy Gminy Pszczyna” już 27 listopada
Kolejny dyżur w biurze projektu „E-aktywni mieszkańcy Gminy Pszczyna” już 27 listopada
Przebudowa mostu w Suszcu. Będzie objazd
Przebudowa mostu w Suszcu. Będzie objazd
Wsparcie dla powiatu cieszyńskiego i przemyskiego
Wsparcie dla powiatu cieszyńskiego i przemyskiego
Akcja "Bezpieczny Sk8park & Pumptrack" w Pawłowicach
Akcja "Bezpieczny Sk8park & Pumptrack" w Pawłowicach
24 września: trzy zakażenia i zgon
24 września: trzy zakażenia i zgon

Komentarze:

treść:
autor:

SQL: 18