Fotoradary nie tak zyskowne, jak mogło się wydawać
14.01.2011, 14:01 |
Pszczyna
W odpowiedzi na zapytanie radnej Sylwii Caputy, burmistrz Dariusz Skrobol przedstawił zastawienie kosztów i zysków działalności Straży Miejskiej związanej z obsługą fotoradarów.
Zapytanie „w przedmiocie kosztów ponoszonych przez gminę Pszczyna w związku z realizacją usługi rejestracji wykroczeń za pomocą fotoradaru przez firmę Radarsystem” radna Caputa złożyła na sesji Rady Miejskiej w Pszczynie, 21 grudnia ub. roku. W pisemnej odpowiedzi burmistrz Dariusz Skrobol przedstawia koszty poniesione przez Straż Miejską i inne komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w Pszczynie od momentu wejścia w życie postanowień umowy zawartej z firmą „Radarsytem”.
Wykonanie dokumentacji zgodnie z umową zawartą z firmą „Radarsystem” kosztowało 285 tys. 871,80 zł, na przesyłki pocztowe (znaczki) wydano 101 tys. 799,10 zł, na szkolenie strażników miejskich przeznaczono 3 tys. 950 zł, a obsługa prawna (szkolenia, spotkania w sądzie i na policji, opiniowanie, obsługa prawna w trakcie trwania kontroli i po jej zakończeniu, bieżąca obsługa prawna i doradztwo) pochłonęła 12 tys. 810 zł. W sumie koszty wyniosły 377 tys. 430,90 zł.
W omawianym okresie funkcjonariusze Straży Miejskiej skierowali 394 sprawy do organów policji w celu dalszego prowadzenia sprawy z powodu niewskazania sprawcy czynu, skierowali 150 spraw do sądu, wydali 1533 pouczeń, wykonali 2385 odstąpień, nałożyli ogółem 4374 mandaty karne w tym 1530 mandatów karnych zaocznych, 3 mandaty gotówkowe i 2841 mandatów karnych kredytowanych.
Z ogólnej liczby 4374 nałożonych mandatów zapłacono 3284 mandaty, co stanowi ok. 75% ściągalności na ogólną kwotę 564 tys. 320 zł. Po dokonaniu rozliczenia pomiędzy poniesionymi kosztami a wpływami z mandatów, działalność prowadzona przez Straż Miejską w Pszczynie zamyka się zyskiem w wysokości 186 tys. 889,10 zł.
jack